onsdag 26 september 2012

learn to live

ja det är ju inte det enklaste. men att börja lyssna på sig själv är en god start! det har jag blivit bättre på, och tur är väl det :) man ska inte leva för någon annan än sig själv. att ta hänsyn till andra är en annan sak, och det gör jag med mina allra närmsta som också tar hänsyn till mig. annars kan det gott vara tycker jag! ge och ta är ett väldigt bra uttryck, och som min otroligt fina och kloka kusin Renée en gång sa till mig; stanna aldrig i något som tar mer än det ger. till det kan man relatera mycket - relationer, jobb osv. så, gör inte något för någon annan som inte känns ok för dig! magkänsla är bra skit. oftast har du svaren på alla dina frågor, bara du tillåter dig att våga känna efter. det är det all för få som gör... och allt för många har jag stött på efter vägen.

efter ha lämnat lite kryptiska funderingar till er tackar jag för idag, och säger hej till kudden :P i morgon efter jobbet ska jag ut på ett litet äventyr! ser fram emot det :) natt natt!


(bild från senaste besöket i k-town)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar