tisdag 4 september 2012

inflytt

idag har vi flyttat in Walles lägenhet i Karlstad i rum och skåp här i vår lägenheten! det tog sin tid, har hållit igång i ca 5 timmar. jag och Ystheim intog köket med diverse ting som skulle göras där så nu är det storstädat! skåp putsade invändigt, utvändigt och uppe på, likaså lådor och besticklådor osv. Känns väldigt bra må jag säga! vi har även hunnit få upp lite gardiner i vardagsrummet, lampor och så. kommer somna nöjd ikväll :) nu är jag nyduschad och halvsitter här i sängen. tänker borsta tänderna och släcka här, väldigt snart :P är rejält trött som sagt!

på jobbet har det gått bra. det går snabbare att komma in i rutinerna än vad jag trodde så det är toppen! i morgon ska jag ha möte med chefen, Silje - pedagogisk leder på min avdelning, och Aina som är pedagogisk ledare på den andra avdelning (Nong) för de yngre barnen. Jag jobbar på "Pi" som betyder "stor" på thai, och "Nong" betyder "små/liten" på thai, så det är alltså avdelningen för de små. Det är alltså inte bara ett språk jag lär mig just ny :P inte undra på att jag är som hjärndöd när jag kommer hem!

godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar