måndag 24 september 2012

på tur till Bygdøy

fint det är att få börja halv tio, direkt dra iväg med trikk (spårvagn) och buss för att dra på tur till Bygdøy! Bygdøy är en ö som ligger precis utanför Oslo, så det tar inte lång tid att ta sig dit ut. vi var på delen som heter Paradisbukta", och jag förstår varför! vi hade även turen att ha superväder idag. jag njöt till fullo :) väl tillbaka på barnehagen vid 13.30 vankades det mat (thai). perfekt för oss som var mycket hungriga efter turen och som fått i oss ett par smörgåsar. efter maten satte jag och "mellanbarnen" igång med att måla en stor papplåda i grönt. den ska vi sedan inreda med diverse ting vi hittat i skogen på andra turer vi varit på. vi ska alltså göra en egen liten "skog" :) passade på att plocka blåmusselskal på stranden idag som vi kan pynta lådan med. när vi väl blev klara och skulle ta oss in i "badet" och tvätta oss hann nog hela barnehagen bli grön :P haha jag skurade golv, väggar, dörrar och allt ni kan tänka er att man hinner kladda ner på vägen fram. som Edvin sa: "Johanna driver rundt med at söla grønt øver hele barnehagen så jeg vet ikke hver det er sikkert og være!" Hahaha :D sant det. fick spärra av ett helt rum. 

när barnen gått hem och jag och Aina stängt barnehagen vid 17 gick jag med raska steg till NetCom butikken som ligger precis vid jobbet. på ca 5 min fick jag mitt norska telefonnummer :) äntligen! och vilken stor lättnad! så nu har jag ringt mor min och pratat :) har känt mig så instängd utan att kunna ringa och skriva sms som jag är van. och i morgon kommer lönen! som jag väntat!! 2 månader utan inkomst är obeskrivlig. fy fan rent ut sagt! hoppas bara pengarna kommer in som de ska. har fått ett fint kort från banken, med bild på mig själv på baksidan och allt :P riktigt norskt! smart egentligen att ha bild på bankkortet, slipper man ha leg till om något skulle krångla. slutar kl 15 i morgon, har tidlig vakt (7.30-15). gissa en som kollar kontot direkt hon kommer hem ;) 

bildbomb från dagen på Bygdøy:












bara älskar havet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar