måndag 26 september 2011

back

ja vilken helg, vilken vecka jag haft. det är banne mig inte bara att flytta... men! nu är det gjort och det känns himla bra i mitt nya boende :) det har tagit tid, och än är det inte klart. igår när vi hade gjort en tur på IKEA, Jysk och stan skulle vi skruva upp massa saker på väggarna. men vi hade fel grejer... det är både gips och betong i väggarna här. och ja, andra skruvar behövs än de vi hade. men det tar vi sen, mamma och pappa kommer kanske ner helgen 8-9/10 igen. hoppas det! men helgen som kommer är det min tur att åka :) tur att vi ska ha kalas på lördag så jag får träffa många av mina bästa! och på fredag ska jag mysa med Nilla, som jag saknat henne :')

mammastackarn i baksätet med tv och massa andra saker :P

mitt vardagsrum, fast nu står nya tvn på plats :) mer bilder kommer en annan dag! har inte hunnit med sånt därnt ännu.

idag har jag jobbat i år 1, och på fritids. 10.30-18.30, åkte och handlade på min favoritaffär. när jag kom hem strax innan halv åtta bytte jag och Ammi grejer i våra förråd, blä. men nu är det gjort också! skönt det. så klockan hann bli nio innan jag fick sätta mig ner med min tekopp i soffan. är helt slut, idag med. kommer ta tid att ta igen de här veckornas slit, både psykiskt och fysiskt :P och i morgon ska jag på planeringsdag på en förskola där jag fått en halvtidstjänst :) är jätteglad att tiden ligger på heldagar, så jag har 2-3 heldagar fria i veckan så jag kan vikariera. då får jag lätt ihop till en heltid. så det känns toppen :) en halvtid är väl inget man strävar efter, men med tanke på att jag inte har något "fast" just nu är det jätteskönt att veta vad jag gör varje torsdag och fredag, och varannan måndag. det hjälper planeringstokiga mig väldigt mycket ;) så i morgon får vi se vad som sägs. skönt att kunna vara med på pl.dag innan jag börjar jobba! det är faktiskt en fördel.

nu behöver jag sova :) hörs mer i morgon! pussohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar